måndag 6 juni 2011

Nedläggningshotad??

Idag har det verkligen varit en skön, ledig dag med sommarkänsla. Vi har var ute och lekte lite på förmiddagen och sedan sov vi middag alla fyra. Agnes i sin säng, Oscar i sin säng, Tobbe i våran säng och jag slumrade på balkongen. Så skönt! Sedan gick vi ut en sväng igen innan middagen. Eftersom att Oscar vanligtvis inte sover middag så blir han väldigt pigg och inte alls redo för sängen vid 19-tiden som i vanliga fall. Så han har nu suttit och lekt med min mobil och skrattat halvt ihjäl sig åt en katt som härmar allt man säger. Och såklart, vad kan vara roligare än att höra sina egna ord upprepas. Speciell när det är ord som rumpa, blöja, kiss och bajs.

Imorgon är det dags för mig att jobba igen. Lite mer "på riktigt" då det förra veckan bara var en arbetsdag och sen långledigt. Jag ska även på en jobbintervju imorgon eftermiddag som jag hoppas mycket på. Skolans läge samt den årskurs som tjänten gäller passar mig. Jag hoppas såklart att det går bra och även att det verkar vara en skola som man vill jobba på.

Nu är det upp till Tobbe att hålla bloggen uppdaterad eftersom det är han som kommer vara hemma. För jag antar att det finns ett (om än litet) intresse av att vi ska fortsätta uppdatera bloggen?? Jag kommer ju såklart också att skriva, men tror att Tobbe får lov att ta över huvudansvaret.

1 kommentar:

  1. Jaa, Tobbe nu är det du som ska blogga. Minst ett inlägg om dagen =)

    SvaraRadera