tisdag 19 juli 2011

Grattis till mig!

Idag är det Sara-dagen, vilket innebär att jag har namnsdag. Ja, egentligen har jag ju två namnsdagar men jag har alltid bara blivit firad/uppmärksammad på Sara-dagen. Jag vet faktiskt inte ens när Lisa-dagen är eller om den ens finns? Kanske bara finns som Elisabeth eller liknande. De flesta brukar nog inte fira namnsdagar men i vår familj har vi gjort det så länge jag kan minnas. Frågan är nu hur man själv ska göra för Oscar och Agnes. Fira eller inte fira? Som det är nu blir de ju uppvaktade av mormor och morfar, men hur vill vi själva göra? Det är ju liksom nu man grundlägger traditioner och formar saker och ting som de ska kunna ha med sig från sin uppväxt. Ibland kan jag glömma bort det när man är helt uppe i allt. Jag blev hur som bara uppvaktad av mamma och pappa, har inte ens fått ett grattis från någon annan. Men så är det ju de som har gett mig mitt namn också. Jag fick två fina förkläden som jag hade spanat in på Hembygdsgården i Rackstad. Ett vuxenförkläde och ett matchande barnförkläde som Oscar och Agnes kan använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar