söndag 17 juli 2011

Skit-tråkigt

Jag och Oscar har ägnat delar av förmiddagen åt att spela lite spel. Först ut var Bajsspelet. Man ska välja en bajskorv som sin spelpjäs, jag blev gult bajs och Oscar valde toppigt bajs. Sedan ska man helt enkelt ta sig från start (en toarulle) till mål (toaletten). På vägen kan man hamna på gula och bruna rutor, då ska man göra kiss- respektive bajsljud. Jag vann och det var tur att jag kunde ta mig igenom spelplanen relativt snabbt. Efter det ville Oscar spela rim memo. Vi kör en enklare variant med alla kort öppna där Oscar bara ska hitta rim-kompisen. Känns dom en lagom nivå och han är riktigt duktig på att rimma. Kontrasterna mellan dessa två spel och deras bildningsnivå känns enorm. Fördelen med Bajsspelet är dock att man får öva på att räkna prickar på tärningen. Men det är också det enda.

1 kommentar:

  1. Haha underbart, både jag och Jörgen skrattade gott åt detta!

    SvaraRadera