söndag 4 september 2011

Lupp Skywalker

Oscar visar upp lördagens nyförvärv

Jag har ju aldrig varit någon "Starwars"-typ, eller jag hart i ärlighetens namn aldrig sett någon Starwars-film. Undantaget är de korta sekvenserna från den tecknade Starwars som Oscar har velat hyra två veckor i rad nu. Så vi kan nog konstatera att han är inne i en Starwars-period nu. När han skulle få välja något i leksaksaffären igår (en muta för att få honom på bättre humör, han var så ledsen för att han inte hade någon att leka med...)ville han såklart ha något med Starwars. Jag lyckades iallafall styra det till något användbart med Starwars och det blev därför smålego. Han lekte mycket med det igår, pratade med konstig röst och höll på med rollekar. En av gubbarna heter enligt Oscars lekar "Lupp Skywalker"...Till och med en icke-Starwars-insatt som jag vet vad han heter på "riktigt". Sen när han pekar på Yoda, när han dyker upp på filmen, och säger "Den där pojken har jag på mina kalsonger" kan man inte låta bli att skratta lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar