onsdag 11 maj 2011

Det är dagarna som är dagarna....

Idag har det varit en alldeles vanlig, rätt händelselös, dag i mitt mammalediga liv. Dagislämningen följdes av handling på ICA. Före mig i kön står två andra mammor som jag känner, de har också syskon som lämnats klockan 9. Ett vanligt mönster alltså att handla efter lämning. Efter ICA begav jag mig till Gullmars för att hämta ett paket. Väl hemma var det mellisdags för Agnes och sedan fick hon krypa runt lite medan jag tog hand om tvätt och disk. Hon (Agnes) verkar ha avancerat från att gnaga på soffbordsbenen till att gnaga/vässa tänderna på den nya papperskorgen i badrummet. Verkar som att hon dras till det som är metall/stål/rostfritt...Antar att vi ska vara glada för att vi inte har toaborste med metallhållare.
Agnes åt lunch och medan jag åt mina mackgrillsmackor med sallad så gnagde hon på lite gurka. Sedan sov hon middag i ungefär två timmar och jag kunde då sitta i solen på balkongen. Var lite orolig att jag skulle störas av byggarna som håller på här utanför men som tur var verkar de köra på 10 minuters arbete, 40 minuters rast, 10 minuters arbete, 40 minuters rast osv....Så det var helt okej!
När jag hämtade Oscar på dagis tog vi en sväng till Globen för att köpa inbjudningskort till hans kalas. Jag har insett att det börjar närma sig och det kan ju vara trevligt att inte vara ute i allra sista stund så att åtminstene några barn kan komma. Det blev Star Wars motiv på inbjudningskorten men han verkar vilja ha Blixten på de andra sakerna. "Fyndade" servetter och muggar på party affärens 70% utförsäljning. Efter det var det sedvanligt parkhäng tills Oscar överraskande nog själv sa till att han ville gå hem vid 17-tiden.
Det verkar som att vädret ska bli lite sämre nu och det är nästan så att jag håller tummarna för regn. Antingen strålande sol så att man kan sola eller regn för då är det rätt mysigt att bara vara inne och fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar