onsdag 4 maj 2011

Plötsligt händer det...

Idag efter dagis ville Oscar rita. Han började med sitt vanliga kluddande då jag frågade om han kunde rita en gubbe. Och det kunde han visst! Det hade jag ingen aning om att han kunde. Inget mästerverk men ett huvud, två armar och två ben, vad mer kan man begära?!? Dessutom ritade han håret på gubben, lila trots att han sa att det var Pippi men det är ju en mindre detalj. Jag blev riktigt impad då han sällan har ro att sitta stilla och rita och det var nog därför jag antog att han inte kunde rita huvudfotingar. Det har mest varit kladd och kludd i olika färger.



Suddig bild på gubben på grund av kass kamera som jag inte lyckades ställa in rätt.



Igår var Oscar med på sången i Hammarbykyrkan, och både den och efterföljande lunchen i Globen gick riktigt bra. Jag tror att han tyckte det var roligt att hänga med oss en "vanlig" dag. Sen var det dags för Maj-Lis begravning och även där satt han stilla under hela cermonin och både jag och Tobbe var så stolta över honom, han har blivit så duktig! Sen när vi kom hem började jag på allvar tro att någon bytt ut Oscar mot ett annat barn...Han kom springande från sitt rum och ropade "Jag tar fram kläder...". Suck, jag såg då framför mig hur han hade röjt ut innehållet i byrån på golvet. Men tji fick jag, han höll tydligen på att ta fram de kläder som han skulle ha på sig idag!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig han är! Nu kommer han klara 4-årskontrollen. Hoppas "nya" Oscar är här för att stanna, men lite småbus måste han ju fortsätta med, det är ju han! :-)

    SvaraRadera
  2. Det var en väldigt fin Pippi som Oscar ritat. Oscar kan mycket men visar kanske bara när han själv vill. Om han kommer ihåg en bråkdel av de svar han får på alla sina frågor varför?,hurdå?, vartdå?,vemdå? mm kommer han att veta det mesta innan han börjar skolan.Han är en klippsk kille och dessutom har han humor.

    SvaraRadera