söndag 8 maj 2011

We are alive

Idag när vi var och firade Alicia fick vi frågan om varför det inte hade bloggats på ett par dagar...så här kommer ett inlägg på beställning! Jonathan följde med oss hem och åt middag efter kalaset och han har just gått. Båda barnen sover och det står en Tassimo-latte framför mig. Sweet!

I fredags när jag skulle åka på en jobbintervju utspelade sig följande två händelser:
1) Då jag skulle få remsan stämplad på Gullmars och jag sa var jag skulle åka till kille i spärren, så svarade han "Stationen X, då är det nästan utomlands"
2) När jag kommit fram till skolan är jag ca en kvart tidig så jag sätter mig då på en bänk i solen och slappar lite (tar alla chanser till att lapa sol). En polisbil passerar mig då och poliserna i bilen vinkar till mig som för att hälsa och jag nickar lite lätt till svars. Då klockan närmar sig den tiden då mitt möte var inbokat begav jag mig in mot expeditionen. De två poliserna står då och pratar med rektorn. Hon ursäktar sig för att jag får vänta lite. "Det är några elever som vi har stora problem med..."
Är det ett dåligt omen, eller?? Nu kommer jag inte att ta jobbet även om jag får det, men det beror på andra faktorer än de två händelserna ovan.
Imorgon ska jag och hälsa på på jobbet, har ett möte inbokat med min chef och sen blir det väl till att hälsa lite på alla glada barn även om det inte är några elever som officiellt är "mina" inför hösten. Om tre veckor börjar jag dessutom att jobba och det är då dags för Tobbe att ta över här hemma. Det blir dock bara ett par veckors jobb för mig, sedan är det en lång (och fattig) sommar framför oss då vi båda är lediga.


Agnes äter med stil! Vill man förstöra kläder är det bara att ge henne orangefärgad mat som hon nojsar runt med. Färgen gick knappt bort i hennes ansikte trots bad och dusch. Så jag vågar inte hoppas på att fläckarna på kläderna försvinner, inte ens med Vanish.

Fashion direkt från Sköntorpshöjden. Agnes har ålat runt och lirkat sig ur pyjamasen.


Bada är roligt!


Speciellt när man kan göra det tillsammans med storebror.







2 kommentarer:

  1. Det var på tiden med ett nytt inlägg! ;-) Apropå polisen i skolan, är det ju positivt att de är där. Det tyder ju på att de har tagit tag i problemen. Värre med skolor som säger att de inte har några problem, då kan man bara gissa vad som döljs under ytan.

    SvaraRadera
  2. Så ska det se ut. Långa och informativa blogginlägg. Och regelbundet! :-)

    SvaraRadera