lördag 14 maj 2011

Hemmafix och Tobbes önske-eftermiddag

Idag var det första gången sedan vi flyttade in som HELA lägenheten städades. Och jag kan ju säga som så att 93 kvm är lite jobbigare att städa än 58 kvm...Det är ju iaf ett extra sovrum och en extra toalett som ska få sig en omgång. Det är tur att jag gillar att städa, så länge jag får göra det på mitt sätt och Tobbe och barnen håller sig undan.
Vid lunch kom Tobbes kompis Johan med familj över på lunch-fika. Helt sjukt, men det var första gången de träffade Agnes. Och då kan man ju tro att de bor långt borta eller så, men icke...Det bor i Midsommarkransen, ca 5 minuter med bil härifrån!! Hursom så hade de med sig presenter till båda barnen, Agnes fick en fin xylofon i trä och Oscar fick ett sjörövar pussel.

Eftermiddagen spenderades, till Tobbes stora glädje, på IKEA. Det var ett gäng saker som skulle lämnas tillbaka och lite nya saker skulle inköpas. Men då Agnes somnade i bilen kunde Tobbe sitta kvar och sova lite han också medans jag och Oscar påbörjade shoppingen. Sen när vi kom hem oljade jag in balkongmöblerna som vi köpte förra sommaren. De har stått ute typ hela vintern tills jag grävde fram de i januari innan visningen av förra lägenheten. Så man kan säga att de såg rätt risiga ut men jag tror att lite olja gjorde susen. Tur att jag gjorde det jobbet då det krävdes viga ställningar för att komma åt i alla konstiga vinklar. Jag tror även att Agnes med sin överrörlighet kommer att vara ytterst lämpad för sådana jobb i framtiden. Hon må vara rödlätt med knappnäsa, men "smidigheten" kommer nog från den Lidbomska genen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar