torsdag 11 november 2010

Glidare

Vi har varit ute och glidit runt Årstaviken. Tur att jag hade min Emmaljunga rollator med mig, annars hade det nog blivit ett par vurpor. Det var inte sådär jättehalt egentligen men sulorna på mina vinterskor verkar vara helt utnötta. Visserligen kallas ju moddellen för curlingkängor, men det namnet syftar väl inte till att man ska glida fram i skorna? Inte så praktiskt med ett par glidar-skor, speciellt inte på vintern. Får se om det går att sula om skorna alternativt skaffa broddar. Känns som att det första alternativet är lite hetare...
Nu mellanlandar vi hemma innan vi ska dra iväg och äta lunch med Stina.

1 kommentar:

  1. Det var halt även i Solna. Jag har struttat som en pigg 90-åring till Solna Centrum idag.

    Det är så kul att läsa din blogg. Kollar varje kväll. Pussa dom små gullgurkorna från mig.

    SvaraRadera