fredag 12 november 2010

Grå fredag

Agnes 2 veckor gammal, efter sitt första bad på SÖS.


Igår gick jag och la mig innan klockan 22. Rekord! Det resulterade i att det kändes som att jag hade sovit ett bra tag när Agnes vaknade och skulle ammas. Vid en närmare anblick visade det sig att klockan bara var strax efter 23. Snacka om att ens tidsuppfattning verkligen inte är den bästa när man väcks flera gånger och bara sover ett par timmar i stöten.

Den här morgonen började med huvudvärk, som förhoppningsvis håller på att försvinna nu. Oscar ville absolut bli matad med frukosten och sitta i mitt knä, känns inte som det ultimata då jag vill vara effektiv med amning, påklädning av stora och små samt sängbäddning. Men nu har han iallafall fått i sig maten, annars äter han nästan inget.

Usch, det är grått väder ute men det är åtminstone fredag! Idag ska vi till BVC och Agnes ska vägas och få sin första vaccination. Antar att vi får vänta lite med att mäta henne då hon själv ska sparka ner benen helt, och det kan ta någon vecka. Jag tycker hon ser lång ut, men det är säkert bara om man jämför med då hon hade skenan. Då såg hon lite mer kvadratisk ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar