lördag 27 november 2010

Julpynt light

Adventsljusstake, röda ljuslyktor och hyacint på matbordet.

Pepparkakshuset som pyntades och sattes ihop idag. Oscar har redan börjat fråga om vi ska hamra sönder det. Han kommer ihåg att det var så en dagisfröken gjorde förra året när de skulle ta ner huset och få äta upp det...

Jullykta, liten tomteflicka och hyacint i Oscars rum. Den andra växten ser väl mest ut som en palm som kontrast till jul och snö.


Liten julgran i Oscars rum. Lite "tacky" men det är ganska mysigt ändå måste jag erkänna!

Jag är inte något stort fan av att överpynta. Vare sig det gäller jul, påsk eller annan högtid. Självklart ska det finnas lite pynt, men inte sådär småplottrigt eller överdrivet. Jag har dock insett att vi måste bli lite bättre på att pynta nu när Oscar blivit såpass stor att han sjäv efterfrågar vissa saker. Han ville gärna ha en julgran och vi har tyvärr inte plats för någon hemma hos oss. Kom då på att jag har min lilla plastgran som förra året prydde klassrummet på jobbet. Så den får stå i Oscars rum i år. Hoppas att vi har plats för en rktig gran nästa år. Fast då kommer ju Agnes i och försig vara i "riv och slit"-åldern...

2 kommentarer:

  1. Vad fint pepparkakshuset blev! Finare än vårt, men jag saknar skorstenen. Vad hände med den? Uppäten, trasig eller bara dissad? :-)

    SvaraRadera
  2. Skorstenen pyntades men Oscar tappade den i golvet innan den hann sättas fast. Syns det att det till och med är fönsterrutor i form av gelantinblad?!

    SvaraRadera