torsdag 25 november 2010

Lady in red

Jag har alltid gillat färgen röd. Speciellt då det gäller kläder till barnen. När Oscar var liten (läs: då jag fick bestämma...) valde jag oftast kläder som var röda av olika slag. Fanns det olika alternativ, och det gick att välja färgen röd, så blev det oftast den färgen. Det är så fint med klara, starka färger i kontrast till de pastelliga blåa-, gula- och rosa färgerna som man oftast ser till små barn.
Vi får se hur det blir nu då jag har ett nytt barn som jag får välja kläder till!

Äntligen har Agnes fått börja använda sin nya, röda overall. Den röda mössan är Oscars gamla.

Nyckelpigspyjamas


Röd och rosa/stark cerise är också fint. Då jag var liten sa man alltid att röd och rosa färg "skar sig", dvs att de inte passade ihop. Nu sätter jag på Agnes body och byxor i den färgkombon utan att blinka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar