tisdag 16 november 2010

Multiskydd

Jag måste be om ursäkt och erkänna att jag har syndat. Idag har jag promenerar runt Årstaviken med regnskyddet på vagnen. Detta trots att det varken kom, eller förväntades komma, en droppe regn. Jag har dessutom kört Emmaljunga-gung-gångstilen på Årstabron. De som var med på den tiden då det begav sig vet vad jag menar. Men till mitt försvar så måste jag säga att det faktiskt regnade igår. Det ska dessutom regna/snöa på torsdag enligt prognosen, så jag orkade helt enkelt inte stuva ner skyddet i den trasiga hållaren på sidan av vagnen. Men jag tror att skyddet bidrog till att hålla borta all tänkbar vind och friskluft från Agnes. Kanske även att det hjälpte till att hindra solen från att bleka vagnen?! Och att se till att vagnen håller sig ren längre...Jag kan ju även säga att mitt regnskydd numera är svart, så det ser iaf inte ut som att jag går runt med en grå sopsäck på vagnen.
Gällande gunget på Årstabron så fanns det inget alternativ då jag inte vill bära runt på en degklump mitt på bron. Jag har fortfarande inte vant mig vid hennes lilla geléaktiga kropp och vill inte riskera att tappa henne...Och hon somnade om så det fungerade. Tack Emmaljunga för den generösa fjädringen!
Kanske ska passa på att köpa lite "bodier" till Oscar när jag ändå är i farten? Och även se till att resevagnen har regnkläder? Tror att jag får ta mig iväg och kolla upp detta...Får dock bli efter lunch någon dag, vi har såååå svårt att komma ut på förmiddagen. :-) Får passa på när Agnes sover middag vid 19-tiden kanske.
Jag ska träffa min mammagrupp imorgon och fika. Om jag hittar till Globen. Mina glasögon är så smutsiga, har inte hunnit putsa dem sedan jag gick på mammaledighet. Får nog bli en kärleksmums med vatten, det passar vår budget nu när jag tar ut en FP-dag per vecka.

Pssst......Tomten, jag önskar mig en amningspump! :-)

2 kommentarer:

  1. hahahahahahah *asg*

    Hoppar nog över lunchen imorgon och tar en kärleksmums & vatten =)

    / Jenny

    SvaraRadera