onsdag 24 november 2010

Sleepless in Årsta

Ja, det är så statusen ser ut här. Agnes är mycket vaken på nätterna nu och det är riktigt jobbigt. Inte så att hon skriker eller är missnöjd, utan hon är bara vaken och stånkar lite och låter. Detta gör så att vi inte kan sova. I natt gick Tobbe upp med henne till vardagsrummet och satte henne i babysittern medan han själv låg på soffan och vilade. För sova kan man inte göra när hon låter och har sig. Tillslut kom även jag upp och hon fick lite ersättning i hopp om att vi skulle få henne att somna, vilket lyckades.
Även om jag var dödligt trött i morse så har jag nu piggnat till. Svårt att undvika då vi har promenerat i snöstorm, kändes det som. Hela vägen över Årstabron var det motvind och det kändes som att ansiktet höll på att ramla av. Är riktigt glad att jag inte har en Bugga eller någon annan lättviktar-vagn för då hade den säkert blåst iväg. Och jag hade inga vantar, så mina stelfrusna fingrar hade inte klarat av att kämpa emot. Lyckades "tappa" mina vantar då jag lämnade Oscar på dagis, fattar inte hur det gick till.
Väntar på att Agnes ska vakna, ja NU sover hon som en stock, och vilja äta. Ska passa på att gå in på Familjeliv.se och läsa om folk som har olika problem, allt för att inse att våra "3 månaders som inte vill sova på natten"- problem är rätt så små i det stora hela. Det går över, vet vi ju nu...Men då är det i och försig något annat som tar över i nästa "fas".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar