måndag 22 november 2010

Moralkaka och magträning

Idag har det varit en vanlig dag med allt vad det innebär. Dagislämning av Oscar som sa mantrat "jag vill inte gå till dagis" påvägen. Att han sedan grät när jag hämtade och inte ville gå hem, utan ville att jag skulle vända tillbaks till dagis, gör att det inte känns särskilt jobbigt ändå.
Sen blev det promenad i det snöslaskiga vädret. Skönt, trots att vädret inte var så roligt, men med lite musik i öronen så är det inga problem. Jag åt lunch med Anna-Vera i Globen, och Agnes var på sitt sömnigaste humör. Sov från att vi lämnat Oscar på dagis vid 9-tiden tills jag väckte henne för matning innan vi skulle hem från Globen, strax innan klockan 13.
Vi hann hem en sväng och jag fick titta på Beverly Hills och Agnes fick träna på att ligga på mage. Bevvan är ju bara för underbar med sina moralkakor. Varje avsnitt serverar ett "problem" eller något annat klatschigt som drabbar gänget i 90210. Idag var det AIDS som var på tapeten.
Det går bättre och bättre för Agnes att ligga på mage. Då hon ligger på rygg i babygymmet är hon nära att vända sig, men hon har inte riktigt lyckats än. Däremot snurrar hon som i en cirkel, eller hon vrider sig åtminstone 180 grader.

Titta vad jag kan!


Oscar förstorar Agnes.

Inbakad Agnes



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar