tisdag 15 februari 2011

Andra bullar (muffins)

Eftersom vi tydligen har en ugn som ändrar temperaturen av sig själv ibland så fick jag ta och göra en ny laddning till fikat imorgon. Det blev kladdkaksmuffins med betoning på KLADD. Goda blev dom men väldigt kladdiga. Fast de får duga ändå, smaken är ju trots allt det viktigaste.

Idag blir Agnes 6 månader och vi har varit på BVC för kontroll. Hon väger nu 7010 g och är 65,5 cm lång. Huvudomfång är 44,3 cm. Ända sedan hon föddes har jag tänkt på att skriva ner en förlossningsberättelse, både för hennes och för min egen skull. Nu har det gått ett halvår utan att det har blivit av men jag måste verkligen rycka upp mig. Vill så gärna ha det nerskrivet innan minnet börjar svikta. Oscars förlossning har jag redan nedskriven, så den texten är det bara att kopiera och klistra in. Men jag tänkte att jag skulle skriva om båda förlossningarna här i bloggen då vi inte längre har word på datorn, och om jag ska skriva för hand så lär det aldrig bli av. Så de som vill och är intresserade får läsa, ni andra får helt enkelt hoppa över de inläggen. Men jag kan lova att de inte är några hemska, avskräckande berättelser, utan båda är på det stora hela positiva upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar