torsdag 17 februari 2011

"Jag tänkte inte det"

Oscar är nu hemma för andra dagen men febern verkar ha släppt. Han hostar dock rejält, vi får hoppas på att det kan bli dagis imorgon. Det är sista dagen inför en månads ledighet så det skulle vara roligt om han kunde gå dit. Sen hoppas jag det ur ett rent ego-perspektiv då det är rätt jobbigt att bara vara inne i två dagar. Idag kommer dock Anna-Vera och Nora (hoppas jag!) med lunch. I eftermiddag kunde eventuellt morfar komma förbi och då ska jag ta mig till biblioteket för att lämnatillbaka böcker. Min gissning är att Oscar vill följa med och det går ju bra men då kan Agnes lämnas hemma så att jag slipper försöka plöja mig fram med vagnen också. Oscar har olika saker för sig i olika perioder. Nu säger han "jag tänker/tänkte inte det" till mycket. Inte på ett trotsigt sätt utan mer bara konstaterande, men det låter rätt roligt och kan komma i helt olika sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar