fredag 11 februari 2011

Velig

När Tobbe åkte till jobbet imorse insåg han att det nog skulle vara omöjligt fört mig att ta mig till dagis med både Oscar och Agnes. Han tänkte därför köra Oscar till dagis med bilen. Men sen kom han på att Oscar kanske ville vara med honom på jobbet istället. Och det ville han, så vi packade hans ryggsäck med leksaker, spel och film. Men sen när Tobbe kom och skulle hämta Oscar så ville han gå på dagis istället. Otippat. Han som annars ofta säger att han inte vill vara på dagis och att det är tråkigt etc (men han har ju roligt när han är där och vill inte gå hem när jag hämtar). Så det var bara för Tobbe att lämna Oscar på dagis, antar att det inte är så många barn där idag. Jag ska hämta honom sen i eftermiddag men då kommer morfar och passar Agnes. Skulle inte vilja ut och dra vagn idag om jag inte var absolut tvungen till det.
Nu vill min pruttmaskin här ha mat och uppmärksamhet tror jag. Hon gör ofta prutt ljud med munnen, och det är väl roligt/gulligt så länge det inte är under tiden som hon äter gröt eller liknande.

Det skulle vara roligt att kunna sitta upp...

...så det är bara att öva och öva. Oftast slutar det dock med att hon sitter framåtlutad som en fällkniv.

Rustad för en dag på Lernia. Trodde vi...
Slutade med att det blev tryggheten på dagis som lockade mest.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar