onsdag 2 februari 2011

Övning ger färdighet

Oscar var så inne i spelandet att han inte märkte att jag fotade honom.

Den här dagen har börjat riktigt bra. Att det är skönt att sova i sina egna sängar kan vi nog alla vara överrens om. Vi vaknade av att Agnes höll på att göra ljud 05.45, men efter ett antal nappistoppningar somnade hon om!! Både jag och Tobbe var dock redan vakna men det var ändå skönt att hon kunde fortsätta sova till kvart över 7 ungefär, händer inte ofta. Oscar vaknade pigg och glad vid 7 och det är betydligt bättre än igår då han vaknade innan klockan 6 och var grinig/trött redan vid 9. Han hade sovit på dagis igår (vilket jag förstår), så han somnade inte lika lätt som han brukar sen på kvällen.
Oscar övar på sitt spel och det går förvånansvärt bra, ibland vill han ha hjälp men annars provar han sig fram och blir nöjd när han märker att han kan själv. Vi har Legospel och Super Mario. Det förstnämnda är Oscars favorit och det andra mitt och Tobbes. Jag satt som uppslukad igår och spelade länge. Var lite orolig för att batteriet skulle ta slut, hade varit lite snopet då laddaren råkade bli kvar hos mormor och morfar.
Idag ska Oscars pass hämtas, sen får det vara klart med rännandet in till polishuset. Efter det blir det lunch med Johanna och Greta vid Fridhemsplan. Det gäller att vidga sina vyer. Idag provar vi på mammaledighet á la Kungsholmen.
Tillägg: Läste igenom inlägget nu innan jag tryckte "publicera inlägg" (brukar alltid göra det) och inser hur komiskt det låter. Att man skriver "Dagen började bra" för att ett par meningar senare skriva "vi vaknade 05.45" får mig inse att referensramarna för en bra morgon ser lite annorlunda ut nu mot för ett par år sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar