torsdag 17 februari 2011

Hostigt läge och snorungar

Det ser inte alltför lovande ut inför dagis imorgon. Oscar har inte haft feber idag men hostar en hel del. Vet inte riktigt om det är läge att gå till dagis då, även om det är gränsfall. Vi vill ju gärna att han är helt kvitt hostan och snorandet när vi ska flyga. Agnes är också lite snorig men är i övrigt vid gott mod.
Morfar hade visst missförstått mig och trott att vi inte behövde/ville ha besök idag. Så jag låg och slumrade på soffan mellan 15-16. Varje gång jag höll på att komma in i en skön sömn så petade Oscar på mig så att jag vaknade. Den här middagsluren resulterade i ett soffbord med massa klistermärksrester på. Oscar fick en klistermärkesbok av Anna-Vera och han tyckte det var roligt att pilla bort det vita som sitter mellan klistermärkena. När jag var vaken gav han mig dessa i handen, men då jag somnade till så la han de på bordet istället. Det innebar att jag fick ägna nästan en timme åt att skrapa bort klistermärksrester från bordet.

Matrocken är ett måste då Agnes ska äta. Hon kladdar så otroligt mycket.
Och att äta på det här sättet funkar bra, allt för att få i sig maten.

Agnes äter gröt varje morgon och hon verkar gilla det. Idag fick hon även gröt till "middag" och jag blev förvånad med vilken aptit hon åt. Jag tror att vi ska tänka om till resan och ladda för att hon ska kunna äta gröt två gånger om dagen istället. Och till det kan hon äta fruktpuré så långt det räcker, känns bra när hon äter "på riktigt".
Det har blivit mycket tittande på Tv:n och datorn under dessa hemmadagar. Här provar Oscar nya bärbara dvd:n med hörlurarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar