söndag 13 februari 2011

Söndag i bilder

Ambitionen idag var att komma ut lite i solen och den friska luften. Och det gjorde vi ju, på sätt och vis. Jag, Oscar och Agnes åkte till Kärrtorp kommunalt och gick därifrån hem till Anna-Vera, Gustav, Saga och Nora. Sen var vi faktiskt utomhus i hela 45 minuter för att rasta barnen. Oscar och Saga lekte, Agnes och Nora somnade och jag och Anna-Vera frös. Inte så konstigt då vi stod stilla och det var riktigt bitande kyla i luften.
Ikväll har det varit sedvanliga Solsidan och det var inte utan att jag kände mig lite träffad gällande "rensa och släng"-temat. Efter det har jag suttit och kollat runt efter flyttfirmor på nätet. Vi ska ju flytta på en fredag och har väl insett att det bästa är att ta en flyttfirma. Eller bästa och bästa, egentligen det enda alternativet då alla som eventuellt skulle kunna hjälpa till att flytta jobbar då. Men det är en djungel att bestämma något, speciellt för familjen Velig.

Oscar tittar på "Karlsson på taket". Blir det inte glasögon för hans del så lär det väl iallafall bli nackkrage.
Serveras det fiskbullar kan man räkna med att Oscar äter. Snabbt går det, men tallriken blir barskrapad.

Bildbevis på att vi faktiskt var utomhus.
Det tog typ lika lång tid att komma ut som vi faktiskt sedan spenderade utomhus.


Agnes låg väl nedpackad och somnade skönt i vagnen.

Kusinerna Agnes och Nora, snart jämnstora. Det var omöjligt att få till ett kort utan att Noras ögon blev röda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar