måndag 28 mars 2011

Hemmahäng

Varken jag eller Agnes är så pigga att vi vill vara ute och ränna. Mitt öra är väl lite bättre, och halsen likaså, men jag känner mig ändå lite hängig, Agnes sover för andra gången idag. Hon är glad och kan sitta långa stunder själv och leka men hon är fortfarnde lite förkyld. Provportionen av 8-månadersgröten slank dock ner utan problem så aptiten är det inget fel på. Jag har bockat av lite "att göra"-punkter inför flytten. Det är inte utan att jag känner sig nöjd med simultanförmågan när jag deklarerade via SMS samtidigt som jag satt i telefonkö hos Fortum. Effektiv är bara förnamnet. Nu har jag klarat av Comhem, DN, adressändring, Telia, Fortum/Energibolaget. Kvar är att boka flyttstäd och ringa Radiotjänst (fast de behöver man väl knappast oroa sig för att ringa med för kort varsel). Är det något annat ställe vi har glömt? Något som man MÅSTE göra/ringa i god tid innan flytt? Ja just det, väntar på att bli uppring av personliga bankmannen(kvinnan)...den lilla detaljen är ju en förutsättning för själva flytten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar