onsdag 30 mars 2011

Lazy onsdag

Passar på att skriva ett inlägg i väntan på lunch, får se om Agnes orkar hålla sig vaken för att äta innnan hon sover. Det är rätt gnälligt just nu...Kanske ska ge henne lite gröt så hon får sova sen?


Då har hon slukat en portion gröt med mycket fruktpuré till. Hon satt och gapade som en liten fågelunge till sista skeden, så aptiten är det inget fel på. Jag har lagt henne i sängen nu och det återstår att se om hon somnar själv där. Hon brukar ju göra det så jag håller tummarna...Hon har inte alls samma behov av att äta eller bli buren/vagnad för att komma till ro som Oscar hade. Nu har ju hon napp och det hade inte Oscar, så det kan mycket väl hänga ihop med det.


Det blir ännu en hemmadag idag. Solen skiner utanför fönstret men jag känner mig rätt orkeslös. Grannen bjöd ner mig på kaffe och det är väl en lagom aktivitet. Hon är hemma med en liten som är 3 veckor yngre än Agnes och hon har också hämtning på dagis klockan 15 att passa, så det är perfekt.

Imorgon ska jag iallafall ta mig i kragen och åka till IKEA så då kommer vi hemifrån. Vet inte vad jag ska dit och göra (förutom att få trevligt lunchsällskap!) då vi inte behöver köpa några saker innan vi flyttar. Kanske ska ta och kolla på skrivbordet som jag har snöat in på? Ett till oss och ett till Oscar. Men det vågar jag inte köpa innan vi är på plats, är lite orolig att jag kommer övermöblera Oscars rum då det inte är särskilt stort. Matbord MÅSTE vi köpa men vi beställer nog det på Mio som vi vet flera som har. Rejält och rymligt med 6 stolar, det vi har nu är bara att skicka innan vi flyttar. Hackigt och för litet, har svårt att tro att någon skulle vilja ha det om det så bortskänktes??


Sovande bebis: check

Så nu kan jag laga gourmetlunch till mig!!


En kär gammal "favorit" har kommit upp ur källaren. Rolig för barn men ganska jobbigt att lyssna på den ringande singnalen som kommer från telefonen.

Jag försöker förgäves få ett foto på tanden som nu verkligen har kommit upp i underkäken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar