söndag 6 mars 2011

Mini-semester

Oscar i sin nyinkopta hundtroja som han vill ha pa sig hela tiden.

Nu har jag provat pa en ny taktik med att lagga bilder i ett inlagg for sig sa att jag ska slippa svara over da det blir fel eller gar langsamt. En bild blev fel men det verkade ju ga bra att lagga in den nu.

Har ar klockan 9.30 sondag morgon och vi har atit frukost. Agnes sover i vagnen har brevid mig. Da hon vaknade redan klockan 6 sa blir det tidig middagslur nu pa formiddagen. Oscar och Tobbe spelar pa hans Nintendo i bungen. Vi var inne i Saladan ("stan" har pa on) och kopte nya spel till Oscars Nintendo. Ca 400 kronor for ett chip med 30 olika spel. Kan jamforas med ca 300-400 kr per spel hemma. Snart ska vi ut och bada lite. Tobbe ska forsoka ta en massage och sa hoppas vi pa att massagetanterna vill leka med Agnes medans sa att jag kan vara med Oscar. Personalen ar tokiga i Agnes (och andra bebisar) och vill garna bara runt pa henne. De som jobbar pa massagestallet ropar "Aneees, Anees" och stracker ut armarna efter henne da man gar forbi.

Imorgon ska vi aka till Koh Hai (stavas ibland Koh Ngai) och sova dar tva natter. Det ar en o som ligger i narheten och det tar ca 1,5 timme med farja att aka dit. Dar ska vi bo pa ett hotell som heter Fantasy Resort, det ska vara bra sa vi haller tummarna! Vi kommer ha kvar rummet dar vi bor nu och bara ta med oss liten (sa liten den nu blir med tva barn) packning.

Vi har fortfarande inte bestamt var vi vill vara de sista tre natterna innan vi flyger hem . Men vi borjar bli mer tveksamma till att ta Ao Nang. Vi vill bo strandnara och eventuellt blir det Phi Phi (fast Tobbe har redan varit dar) eller nagon annan o. Ska vi bo i Ao Nang sa maste vi aka bat ut for att komma till fina strander och som det kanns nu sa ar det inget alternativ da vi vill kunna ga inomhus med Agnes mitt pa dagen om det behovs. Men vi far se, det ar ju trots allt tva veckor kvar!


3 kommentarer:

  1. Hej,
    Äntligen ett inlägg och fina bilder! Man vill bita i Agnes armar när man ser bilden då hon är på golvet. Angående läsken, usch! Ja, man vet aldrig med den där läsken. Det är ju knappast EU-godkänd färg i ;-)
    Idag är jag i koma, sjukt trött.
    Kram till alla från oss

    SvaraRadera
  2. Kram till alla från farmor och Bengt!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Läskig läsk :-)
    Jag har försökt att kommentera flera gånger, men min lilla dator stänger ju av sig hela tiden.
    Skönt att ni har det fortsatt bra och jag förstår att alla är som galna i Agnes!

    På begäran, rapport från 2-månaderskontroll på bvc: 6430 g, 62,5 cm och huvud 40,3 cm.

    Här hemma är det återigen plusgrader och snön håller på att smälta, allt för att det ska vara borta när ni kommer hem ;-) Vardagarna, utan dig och Agnes, spenderas med promenader, häng i Globen och Sickla, SatsBaby och en och annan tur till Odenplan. På fredag tänkte jag testa barnvagnsbio dessutom.

    Ser fram emot nästa inlägg!

    Kramar från oss alla!

    SvaraRadera