torsdag 21 april 2011

Äggstra spännande skärtorsdag

Idag har jag och Agnes träffat min kollega Lisa och hennes barn. Vi började dagen med att promenera hem till henne i Midsommarkransen. Väl där hängde vi lite och Agnes kunde åla runt lite och hon fick bra med uppmärksamhet från Lisas tonårsdotter. Sedan bjöds det på lunch och Agnes ratade i vanlig ordning sin barnmat. Lyckades få i henne lite om jag blandade med frukt, jag menar vem gillar inte köttgryta med potatis och en touch av banan och ananas? Men hon smaskade glatt i sig pastaskruvarna som hon fick från pastasalladen som vi åt. Efter det bajsade hon ner kläderna och jag fick för första gången användning av extrabyxorna i väskan.
Vi promenerade sedan till Liljeholmen och Agnes somnade i vagnen men vaknade redan efter ca 40 minuter. Igår sov hon nästan 3 timmar mitt på dagen, konstigt att det kan vara så olika från en dag till en annan. Lite strosande i gallerian avslutades med en fika och Agnes bajsade ner sig igen. Jag är glad att hon inte satt i vagnen just då för då misstänker jag att fårskinnsfällen mer skulle sett ut som en fläckig kohud. Ombytet var redan använt så det blev till att köpa ett par nya strumbyxor så att hon skulle slippa åka hem i bara blöja och tröja.

Ikväll har vi ätit indiskt och Oscar slocknade i soffan efter att ha klämt i sig ett stort lass med glass. Vi har packat några lådor till, monterat ner köksgardinen och slängt lite saker. Arbetet fortsätter pö om pö...om en vecka smäller det!! Som vi längtar, vill flytta nuuuu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar