måndag 25 april 2011

Solig påskhelg

Agnes leker i Oscars säng.
Ser ut att ha en viss fotomin som hon tar till på fler foton...



Agnes i springvagnen. Tobbe har sprungit med henne i vagnen ett par gånger nu och hon verkar gilla det. Hon har både sovit och varit vaken i den och det har gått bra.



Vilket väder det har varit, hela helgen! Vi var ute i parken idag (liksom igår, fast då i en annan park) och Tobbe varvade med tvättstugan. Gäller att passa på att tvätta täcken, sängkappa och tömma tvättkorgen då vi inte kommer att ha någon tvättstuga till nya lägenheten.

Eftersom Agnes ratar nästan all mat tänkte jag ge mig på och prova de sorter jag kommer ihåg att Oscar brukade gilla. Mycket riktigt, Hipp pasta med broccoli verkade gå ner. Hon till och med gapade vilket är ett mycket gott betyg. Vi fortsätter på den burken imorgon och hoppas att det inte var en one hit wonder.

Oscar och jag packade tre flyttkartonger med saker från hans rum ikväll. han var jätteduktig och ville packa mera. Men nu är det bilar och lego som är kvar och det leker han ju med hela tiden så det får jag ta i det sista på torsdag då Oscar och Agnes ska sova hos mormor och morfar. Det är första gången Agnes sover borta så det ska bli spännande att se hur det går. Dessutom ska de sova borta två nätter. Men det går säkert bra för Agnes, värre för mig och Tobbe...

Ikväll drog sig Agnes upp mot Oscars leksakslåda och det är första gången jag sett henne göra något liknande, såg häftigt ut. Jag antar att det bara är en tidsfråga innan hon reser sig helt mot möbler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar