måndag 18 april 2011

Kompromiss

Solen strålar utanför fönstret...Ja, ni läste rätt: UTANFÖR fönstret. Det innebär att jag sitter inne. Lite knäppt kan tyckas, men högst medvetet. Har planerat att gå ut efter att Agnes och jag har ätit lunch här hemma. Efter dagislämning gick jag och handlade och hämtade tre par jeans åt Tobbe från skräddaren. Och nu är vi inne ett tag så att Agnes får kräla runt lite och jag väntar på att tvätten ska bli klar så att jag kan hänga den innan vi drar ut. Planen är sedan att Agnes ska sova i vagnen och att vi ska möta upp Matilda och Julian. På det här sättet blir det även lite vettigt gjort här hemma. Agnes är inte heller jätteförtjust i att sitta vaken i vagnen längre stunder, men en sovstund i vagnen blir perfekt. Förhoppningsvis kan jag sätta mig någonstans i solen och njuta, men man vet ju aldrig...bara för det väljer hon väl att ta en powernap mitt på dagen istället för det vanliga långpasset på ca 2 timmar. Är det det här som kallas spänning i vardagen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar