torsdag 14 april 2011

Familjen Duplo

Klockan är nu halv åtta och båda barnen sover. Nybadade. Det är städat (nåja, undanplockat). Och allt detta klarade jag själv! Är det inte konstigt, men jag kan fortfarande känna mig riktigt "duktig" kvällar som dessa. Undra om ensamstående mammor och pappor känner sig duktiga när de drar hela lasset en kväll. Känns nästan lite pinsamt att erkänna att man känner sig duktig då man tar hand om sina barn. Hallå?? Vem skulle annars göra det?! Imorgon är det Tobbes tur att få känna på lyckoruset av att vara duktig då jag ska ut och äta middag med tjejerna. Stina fyller år idag så vi ska ut och äta middag imorgon.
Bakifrån: pappa, mamma, Oscar och Agnes. Jag vet inte riktigt hur valet av färger har spelat in, men någon som har läst mer biologi kanske kan se hur det hänger ihop. Kan barnen bli blåa och röda utan att någon av föräldrarna är det? Och kan det gröna arvet bara ha gått vidare i Oscars led?? Intressant att se att vi föräldrar är jämnstora med Oscar medans Agnes är liten...

Leksaker kommer och går. Olika leksaker är favoriter i olika perioder. Men något som har lyckats hålla sig kvar länge är Duplo. Oscar leker mycket med det, bygger olika saker poch fantiserar ihop vad det är. Senast idag bjöd han på en uppställning av familjen Lidbom-Berglund, som ni kan se på bilden ovan. Det är tur att Duplo är stora bitar då Agnes nu är inne i Oscars rum mycket. Det blir värre sedan när han vill ha/får smålego...




1 kommentar:

  1. Det här var ett kreativt sätt att avbilda sin familj! Det påminner ju lite om Sagas teckning av sin familj. Hon, jag och Gustav var lika stora, men Nora jätteliten.

    Jag har ju läst en del biologi, men just det där med legobitarnas färger har jag inte lyckats lära mig. Kanske symboliserar färgerna några egenskaper som ni i familjen har. Grönt är alltså något som du, Tobbe och Oscar är/har, men som Agnes saknar.

    SvaraRadera