söndag 24 april 2011

Magkatarr

Sedan hösten 2009 har jag till och från haft magkatarr. Antar att det har kommit från stress på jobbet bland annat. När jag var gravid med Agnes fick jag också några omgångar med magkatarr så länge jag jobbade. Men från det att jag gick på semester förra juni, och jag således slutade jobba för att sedan gå på mammaledighet, har magkatarren lyst med sin frånvaro. Ett undantag var i vintras då vi fick möjlighet att sälja lägenheten innan visning mot att vi flyttade ut 3 månader för tidigt. Då fick jag magkatarr och det säger nog sig själv då vad beslutet blev i den frågan. Och mycket riktigt försvann suget i magen dagarna efter vi hade blåst av det hela. Kroppen verkar ha hittat ett sätt att markera stress/oro, och jag har alltid sett mig som en stresstålig person. Men det här är nog en annan slags stress. Inför Thailandsresan bunkrade vi upp med omepracol för att mota en eventuell magkatarr. Jag behöver nog inte berätta att dessa förblev kvar i reseapoteket. Stress var nog det sista vi upplevde där nere...Nu har däremot den välbekanta känslan av suget i magen kommit tillbaka. Antar att det är flytt i kombination med att snart börja jobba och andra jobbrelaterade saker som pockar på och ligger och gror. På tisdag är ett moment över och nästa måndag när vi lämnar över lyan på Skagersvägen försvinner ytterligare ett, samtidigt som 1:a juni kommer allt närmre....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar