måndag 11 april 2011

Död råtta söker mamma och pappa

Vissa dagar är det lättare än andra att komma iväg till dagis. Idag var det en sådan där "annan" dag. Oscar vaknade tidigt och hade hunnit bli lite trött innan vi skulle gå hemifrån, minsta lilla motgång inbjuder till tandagnisslan. På bussen råkade han sedan stå upp när busschauffören stannade bussen lite ryckigt, så Oscar slog i örat i en ledstång. Då kom tårarna. "Jag vill inte gå till dagis, jag är trött...jag vill hem och sova". Så då blev det till att hitta på något (avleda) för att få ett annat fokus. Kanske inte barnuppfostran by the book, men vad gör man inte... Vi såg då en död råtta på gatan och DET var tydligen väldigt intressant och spännande. "Varför var råttan död för? Vem har dödat råttan? Vilken bil? Varför då? Varför kunde bilen döda råttan? Var är råttans mamma och pappa? Kan ambulansen hämta råttan? Kan man växa när man är död? Kan man bajsa och kissa då? Var råttan liten som Agnes?..." Det sista jag hörde när jag hade pussat hej då var Oscar som ropade efter kompisen Isac "Jag såg en död råtta..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar