onsdag 13 april 2011

Grönt är skönt

Idag har det varit hemmahäng på dagordningen. Dessutom så hämtade Camilla och Alicia Oscar på dagis, så jag och Agnes kom inte ens ut en sväng på eftermiddagen. Mitt på dagen hade vi besök av grannen Matilda och lille Julian. De kom upp och drack lite kaffe och sällskapade, trevligt. Annars har ju vädret varit rätt grått och trist, så det har liksom kännts helt okej att ha en innedag.
Agnes provar sina nya kläder. De satt riktigt bra, skulle nästan vilja påstå att de är så lagom som man vill att kläder ska vara. Och jag tycker att hon passar riktigt bra i färgen.
Nu ikväll har jag varit på föräldramöte på dagis. Jag tillhör de som tycker att det är väldigt roligt och intressant att gå på föräldramöten. Vet inte om det har med mitt jobb som lärare att göra eller om det bara beror på att jag vill ha kontroll och veta vad som händer i verksamheten. Hur som, så var det ett bra möte med diskussionsgrupper om genus. Intressant och bra att aktivera föräldrarna. Vi fick också reda på att Oscar ska byta till storbarnsavdelningen till hösten och det var väl nästan väntat. Känns lite vemodigt, hans avdelning är så bra och jag tycker om personalen samtidigt som Oscar känner sig väldigt trygg där (han tycker ju om det välkända och invanda). Men det är ett helt gäng med 07:or som flyttar över så det blir nog bra då barnen är tighta som grupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar