söndag 9 januari 2011

Dags för framkall

Sitter här och håller på att föra över foton från kameran till datorn, för att sedan kunna skicka efter och framkalla bilder. Tror att det var nästan 500 bilder i kameran och jag orkar inte sitta och klicka i bild efter bild, vilket innebär att jag tar och framkallar hela bunten. Blir lite på vinst och förlust då jag inte alltid tycker att det går att se hur pass bra/dåliga korten är (gällande skärpa etc) innan de har framkallats. Det enda jag kan räkna med är att ca 50% av korten kommer att prydas av röda ögon och det är ju lite tråkigt. Och det tar så lång tid att föra över alla kort, men när det är gjort kan minneskortet tömmas.
Idag fyllder Maria år och vi var hemma hos henne på fika. Väldigt trevligt med många vänner, supergoda tårtor och annat fika.
Kvällen blev tidig för de små i den här familjen och imorgon är det åter måndag och vardag med allt vad det innebär. Tror att vi får ta fram ståbrädan så länge det här äckel-vädret håller i sig. Usch, slask, is och plusgrader är inget jag föredrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar