tisdag 25 januari 2011

Passande

Imorgon blir det till att skaffa nytt pass åt Oscar. Tror han tycker det ska bli lite spännande då jag sa att man ska göra passet hos polisen, och att det kommer vara flera poliser där. Ska samtidigt passa på att hämta mitt och Agnes pass. Numera ska man ju tydligen ta foto till pass och ID-kort framifrån, vilket bidrar till lite lätt "fånge-look" med stirrande blick (åtminstone kändes det så för mig). Konstigt nog så bryr jag mig inte hur kortet blir, desto värre är det med namnteckningen. Har redan lite ångest över hur ful namnteckningen blev. Är det ett ålderstecken att bry sig mer om något sådant än fotot? Kommer ihåg när man var yngre och det värsta folk visste var att visa sina passfoton för andra. För de som vill se kan jag gladeligen visa mitt nya passfoto imorgon, men kluddet som ska föreställa en vuxen människas namnteckning stoltserar jag inte gärna med. Jag har handstil som ett barn, och barn kan inte skriva namnteckningar.


Glad Oscar i sin "hemma-uniform".

"En sockerbagare här bor i Årsta, hon bakar kakor med runda armar..."

Frukt är godis!


Agnes ligger och slappar i soffan...

...men kör lite kvällsgympa emellanåt.





3 kommentarer:

  1. Du och Gustav kanske kan bilda klubb med era namnteckningar. Jag brukar reta honom för att det ser ut som ett barns och inte nog med det det tar honom dessutom flera minuter (ok, jag överdriver, men sekunder i alla fall) att skriva den. Tror faktiskt att du ligger bättre till.

    SvaraRadera
  2. Ja, min namnteckning går ganska snabbt att skriva. Gustav har ju handikapp som vänsterhänt så han kan ju alltid skylla på det.

    SvaraRadera
  3. Vilka goa runda armar på "sockerbagaren". jag kan höra hur ni sjunger för henne och tänker på alla små tokiga smeknamn man hittat på till sina barn.

    SvaraRadera