tisdag 4 januari 2011

Hemmahäng

Jag kan inte riktigt förstå de som orkar stryka kläder regelbundet. Okej med skjortor och blusar, men vardagsplagg och framförallt bebis-/barnkläder. Idag har vi hängt hemma och jag passade då på att stryka lite av Oscars urväxta kläder som ska lämnas till secondhandbutiken i Årsta. De vill nämligen att kläderna ska vara strukna, och jag kan ju förstå varför. Det är verkligen stor skillnad på hur (vissa) kläder ser ut när de har fått sig en omgång av strykjärnet. Själv har jag nog aldrig strukit några av Oscars eller Agnes kläder, om det inte är typ skjortor eller liknande. Jag kommer däremot ihåg att Oscar fick sina bodys strukna av mormor då vi var på landet när han var ca 1 månad. Det är service det!

Bollan gymmar. Jag var tvungen att byta TV-kanal, kändes inte helt okej att hon låg och strirrade storögt på ett program med döda rävar.

Agnes har börjat vakna ofta på nätterna och det blir en hel del istoppande av napp. Imorse ville hon dessutom upp vid klockan 5!! Okej klockan 6, men klockan 5 känns lite väl tidigt. Tobbe var dock snäll och gick upp med henne då. Han sa "I natt känns det som att jag har sovit bra och inte vaknat så mycket...", snacka om att vi upplevde natten på olika sätt.


Såhär härligt pigg och mörk under ögonen blir man av att sova lite om nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar