måndag 24 januari 2011

Om en månad...

...har vi kommit fram till Thailand! Tiden fram tills dess kommer nog att gå sjukt snabbt, tycker att veckorna bara rusar iväg. Kom på att vi nog måste skaffa ett nytt pass till Oscar då han var 7 månader gammal då vi fixade hans första pass. Så han ser ju lite annorlunda ut nu om man säger så. Idag när jag hämtade på dagis så råkade jag lägga märke till att det är planeringsdag (dvs stängt) på dagis på onsdag. Det hade jag totalt missat. Blir nog en vända till passexpeditionen då, för att utmana ödet lite. Gäller att var effektiv för att kunna bocka av saker från "att göra"- och "att köpa"-listorna.

Stora tjejen får börja sitta med nu om hon är vaken då vi äter.

Dagen spenderades i Liljeholmen med flera moment som hör föräldraledigheten till. Lite shopping, lunch och fika. Vi är en hel liten armé som samlas och tågar fram; Anna-Vera och Nora, Johanna och Greta, jag och Agnes samt Jenny och magen. Fast jag har magen med också. Oscar sa "jag ser att du har en stor mage och att det är en bebis där i", till mig.


Den här mössan fick inte följa med hem...Agnes nya är att lipa i tid och otid.

Imorgon blir det antagligen lunch/fika med ett annat gäng mammor. Jag har skrivit i en tråd på Familjeliv där vi har följts åt under graviditeten och nu efter andra barnet har fötts. Så dessa bebisar i ungefär jämngamla med Agnes. Detta är så olikt mig, att våga träffa och umgås med nya personer, men det gäller att utmana sig själv ibland. Och de gånger vi har setts har det varit riktigt trevligt!

1 kommentar:

  1. Synd att Oscars dagis har planeringsdag på onsdag och inte på torsdag eller fredag som det är på Sagas dagis. Hade ju passat bra med kusinhäng i så fall.

    Apropå mage har Saga sagt att min mage försvunnit, men häromdagen sa hon att min mage började bli stor igen. :-)

    SvaraRadera