fredag 7 januari 2011

R som i rensa

Stora rensar- och röjardagen har det varit här idag. Vi har tömt källarförrådet, packat om/ur kartonger, slängt mycket och märkt upp det som nu är staplat och organiserat i förrådet. För mig som verkligen gillar ordning och reda har detta varit rena njutningen. Det är skrämmande att se hur mycket barnkläder vi har efter Oscar, måste verkligen försöka lämna lite mer till second hand så jag med gott samvete kan köpa nya kläder då och då till Agnes. Som det ser ut nu så skulle jag inte behöva köpa ett enda klädesplagg till henne förrens tidigast då hon är två år gammal. Och hur kan en 3,5-åring ha en hel flyttkartong med skor??
Idag pratade vi med våran mäklare och vi vet nu att vi ska ha lägenhetsvisning om 3 veckor. Usch, blir nervös då jag tänker på det! Så mycket som står på spel samtidigt som vi egentligen inte kan påverka utgången av det hela.


Försökte fota Agnes men kameran är för långsam så hon hann titta ner/bort på alla kort. Valde dock ett där man åtminstone ser hur chubby hon har blivit. Ska bli spännande att se hur mycket hon väger då vi ska till BVC på torsdag.
Jag hittade en förpackning med lera från "Ullareds-lagret". Oscar blev superglad och ville gärna leka med den, och hans mamma som ogillar stök får slå knut på sig för att inte vara en "joy-killer".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar