söndag 30 januari 2011

Speldjävulen

Idag har vi gjort något som är extremt ovanligt för att vara oss. Vi har varit på stan hela familjen och kollat runt ett par timmar. Jag kom genast på varför vi inte gärna åker in till city och strosar runt utan hellre håller oss till de lugnare förortsgalleriorna (läs: Globen och Sickla etc). Det var rätt mycket folk och att manövrera vagn med ståbräda mitt i detta var ingen hit. Vi hittade dock vad vi sökte och hann med två matstopp. Det första var på ett café för fika/lunch och det andra var på McDonalds för mellis/fika/ersättnings-värmning.
Då våran resa börjar närma sig, och vi har kommit på att Oscar nog behöver något att aktivera sig med under den långa restiden, köpte vi ett Nintendo till honom. Tror att han är på gränsen till för liten men vi tänkte prova och se, hoppas att han kan lära sig och tycka att det är lite roligt. Vi flyger på ditresan med mycket vakentid (vet inte vad vi tänkte på då vi bokade biljetterna?!) så all form av aktivitet kommer att vara välkommen. Jag själv har suttit och spelat nu ikväll efter att Oscar somnade, och det är riktigt kul. Får flashback från min gamla gameboy som jag älskade att spela på. Jag blir verkligen inbiten och har svårt att släppa/sluta då jag väl satt igång.
Ska lägga mig nu, antar att det blir ytterligare en tidig dag imorgon. Oscar ska få välja på att åka buss eller tunnelbana till dagis (Gullmars). Hoppas han bestämmer sig i tid då det ena alternativet tar 45 minuter och det andra bara tar 15 minuter.
Imorse då vi vaknade låg Oscar inte mellan oss i sängen. Jag tände då lampan i det becksvarta rummet och såg att han hade klättrat ner i resesängen och låg brevid Agnes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar