måndag 10 januari 2011

En bra dag

Den här dagen har varit bra trots att den började med huvudvärk för min del. Oscar var duktig och medgörlig i morse och Agnes sov sig igenom promenaden. Det gick ganska bra att gå runt Årstaviken men det var bitvis riktigt isigt och säkert skumpigt för Agnes, men vad gör det när solen strålade!?
Märkte att Beverly Hills inte längre går mitt på dagen som förut. Undra om den upptäckten i kombination med Agnes ökade färdigheter är en hint om att vi inte ska hänga hemma mitt på dagen längre? Jag tror att vi får ta och inviga öppna förskolan snart, en bra mycket senare debut än Oscar fick göra. Vad hon rullar nu! Om jag lägger henne på filten så tar hon sig ganska snabbt därifrån. Sittandet går det däremot sämre med, hon sitter som en hösäck och har ingen styrsel alls.


Dagens syskonbild. Den uppmärksamme kan här se att Oscar har klippt sin lugg lite. Lite ojämnt men mycket gulligt!

Mammas hårfäste går tydligen i arv...

Rulli rulli, mammas gulli!

Oscar är så rolig när han hela tiden frågar olika saker. Idag utspelade sig detta samtal påväg till dagis.
O: Fanns jag när ni köpte den här vagnen (som Agnes ligger i)?
M: Ja, eller nej du låg ju i min mage då, men det var till dig vi köpte vagnen. Sen hade du den när du föddes.
O: Var jag stor eller liten när ni köpte vagnen?
M: Du var liten då.
O: Jag tyckte inte om att vara i magen, det var läskigt. Jag vill inte vara där igen.
Jag själv älskar att rensa och slänga sådant som vi inte använder eller behöver längre. Undra om Oscar lagt märke till det? "Ska vi förstöra det här huset när vi flyttar till nya lägenheten?", frågade han mig för någon dag sedan.

2 kommentarer:

  1. Räckte det inte att slå sönder pepparkakshuset?

    SvaraRadera
  2. Ja, det kanske var just det som gav honom mersmak?!

    SvaraRadera