måndag 17 januari 2011

När vi får oväntat besök...

...är vi nu förberedda! Idag hämtade jag ut paketet med Tassimokaffe som kommit på posten. Kaffet finns ju att köpa i butik men då man köpte maskinen fanns det en 200 kr rabattkod för att beställa på nätet. Så det var vi ju tvugna att utnyttja. I paketet var det 2 pack med latte, en cappuccino, en mörkrost "vanligt" kaffe och en milka mjölkchoklad. Det sistnämnda är väl rejält onödigt då oboy funkar utmärkt, men tänkte ändå att Oscar skulle tycka det var roligt att få choklad från maskinen.
Tassimokaffet var helt slut här hemma så igår när Jenny, Henrik och Nova kom förbi spontant så fick de nöja sig med vanligt bryggkaffe.


Var tvungen att provgöra en latte direkt!

Känner mig fortfarande snorig och lätt förkyld så vi skippade promenaden idag. Tyckte att det räckte med att gå till Globen för att hämta ut paketet, som av någonn konstig anledning kommit till postens företagscentrum där och inte till det vanliga postombudet. Shit vad halt det var ute, och då hade jag ändå vagnen att stödja mig mot.
Idag väntar en lunch med Ullis vid Skanstull, det var länge sedan vi sågs nu. Hon jobbar vid Skanstull så det är perfekt, nära och bra, vi tar bara 164:an över direkt härifrån.

2 kommentarer:

  1. Har H ringt? Han sa att han skulle åka förbi och dricka kaffe idag med, en TASSIMO!! haa haa...

    Nova va mycket nöjd för leken igår, tack för att vi fick leka av oss lite.

    SvaraRadera
  2. Då får han skynda sig innan kaffet tar slut! Haha...Jag är nu inne på min andra kopp, en cappuccino. Måste väl även prova det "vanliga" mörkrostade och så får Oscar testa chokladen efter dagis.
    Oscar tyckte också det var roligt att ha Nova här!

    SvaraRadera