lördag 22 januari 2011

Lekande lätt

Ännu en dag som började klockan 5 på morgonen. Idag försökte vi dock vara kvar i sovrummet ett tag för att inte Oscar skulle vakna. Så han fick iallafall sova till halv 7.
Vi åkte till Andys lekland i Sickla med Maria, Robban, Tibbe och hennes tre barn. Då vi kom tidigt var det helt okej både gällande plats och ljudnivå. Jag hade förväntat mig att få jaga Oscar och passa på honom men han lekte på jättebra själv. Han röjde rejält i nästan tre timmar och hittade till och med en kompis som han höll i hop med i vimlet. Det var en flicka i 6-7 års åldern som Oscar hämtade bollar till, sprang runt med och som hjälpte Oscar upp där det behövdes. Det såg väldigt gulligt ut och frågar man Oscar vad som var bäst på Andys så svarar han "att leka med kompisen".
Efter Andys tog vi en sväng till Globen för att kolla in leksaksaffären och köpa lördagsgodis på JamJam.

Oscar gillar att dra/peta på Agnes öron och hon håller nästan alltid god min.

Jag tror att Oscar och Agnes har samma humor då Agnes verkligen skrattade när Oscar råkade ramla på en bil. Nu gjorde han sig ju inte illa och han var tvungen att göra om samma sak typ 20 gånger för att höra hur hon skrattade åt honom.


En innerlig puss...

Barnen somnade tidigt och jag började kolla på en film som jag lånade på biblioteket igår, "Fjorton suger". Herregud, visserligen är det en ungdomsfilm men sådana brukar kunna vara bra. Den här kändes som en utdragen brevfilm från TV-programmet "Bullen". Dessutom pratade skådespelarna skånska, och det var i kombination med hög bakgrundsmusik (festmusik) inte en bra kombination. Det var rätt svårt att höra vad de sa stundtals. Och jag inser att jag låter som en väldigt ohipp och gammal person när jag skriver detta. Jag såg inte ens klart filmen utan valde att prata med Jenny i telefonen istället.

Jag tror minsann att Bollan är lite förkyld, men hon är vid gott mod ändå!



3 kommentarer:

  1. Härliga bilder på fina syskon!!
    Vi tittade på en film som hette, My name is Khan. Bra film!!!

    SvaraRadera
  2. Bollan är fantastiskt söt! (Hon ser smart ut också) /Stolt faster

    SvaraRadera
  3. Ohippt och gammalt är helrätt :-)

    SvaraRadera