söndag 23 januari 2011

Nya bekantskaper

Oscar och jag var på bio idag och såg "Var inte rädd Långa Farbrorn". I bioannonsen för filmen är det bild på Lilla Anna, Långa Farbrorn och Lilla Spöket Laban (som är med i filmen). När Oscar fick se detta sa han "Men de känner inte varandra". Antar att han tyckte det var konstigt att se de olika karaktärerna tillsammans. Vi fick oss en kulinarisk lunch på McDonalds innan bion och jag fick dessutom en liten powernap under filmen. Det var välbehövligt såhär sista dagen som ensamstående.
Efter bion åkte vi hem till Saga för lite lek och middag. Tack för den servicen, dukat bord och underhållning. Oscar sa dessutom att han ville stanna kvar och sova över vilket skulle kännas som ett enormt framsteg. Fast jag tror det nog inte förrens jag har sett det ske...Sen vet jag inte om Anna-Vera och Gustav är så pigga på att ha ett tredje barn sovande hos sig när deras egna nätter fortfarande är ganska oberäkneliga. Men vi kan ju prova steg 1: lämna Oscar där ensam. Vi har fått lov att gå tillbaka ett par steg gällande sådant sedan Agnes föddes, men det är väl dags att börja öva på sådant igen.
Vi hann hem i tid och båda barnen lyckades somna innan Solsidan började. Nu väntar jag på Tobbe som trodde att han skulle vara hemma vid 22-tiden. Imorgonbitti tänkte jag kompa ut några av mina övertidstimmar...Hoppas på att få sova till klockan 7!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar