onsdag 5 januari 2011

Felmeddelande

"År Agnes glad är jag glad" gäller inte före klockan 6 på morgonen. Herregud, vad är detta? Idag vaknade hon halv 5 och fick då ersättning i hopp om att hon skulle somna om bättre än igår. Det fungerade inte, hon låg och lät och rörde sig massor men utan att ens vara i närheten av att somna om. Då vi la henne i vår säng, mellan oss, låg hon helt stilla och tyst i nästan en halvtimme. Hon stirrade upp i taket på våran sänglampa som vi vridit spoten på. Men tillslut var det bara att ge med sig och gå upp. Antar att vi ska vara glada för att hon åtminstone inte är missnöjd då hon vaknar. Försöker intala mig det för att se något positivt i situationen. Kan komma på hur många anledningar som helst för att INTE vakna såhär tidigt.
* Massor av timmar kvar tills det blir ljust
* Trötta föräldrar
* Kommer antagligen väcka Oscar
* Kommer att ha varit vaken så länge att det nästan är dags för en tupplur INNAN vi går till dagis
* Det är helt enkelt inte morgon än. Okej att det ändå är mörkt länge, men jag anser att morgonen börjar vid 6. Och då är jag ändå väldigt generös i min definition.

Det är tur att man är söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar