onsdag 15 december 2010

Årets fotopris...

...lär ju inte gå till oss för dessa bilder. Jag hade tagit med kameran för att vi skulle kunna ta lite foton på våran betonglägenhet. Men det visade sig tyvärr att Oscar hade tagit 20 kort på sina nallar imorse, så batteriet i kameran var typ urladdat. Däremot var det en positiv överraskning att se lägenheten. Jag trodde att som sagt skulle vara bara betongstommen som var klar, men det var vita väggar och trägolv inlagt. I badrummen var det kaklat och klinkersgolvet var på plats. I en påse fick man en tumstock och papper och penna för att mäta om man ville. Det gjorde vi, men jag hoppas att vi mätte fel för att annars tror jag inte att våran soffa passar in.
Vi fick också titta in i en helt färdigställd lägenhet längst ned i huset där de inrett med alla beslag, luckor och kakel etc som ingick i grundutbudet.

Från hallen in till det sovrummet som antagligen blir Oscars. Fast när jag visade honom det på planritningen så sa han att han ville sova med oss. Och då behöver vi ju helt plötsligt inte flytta till större! :-)

Köket. Diskbänk och spis ska vara längsmed denna vägg. Dörren som skymtar i bakgrunden är ytterdörren.


Från vardagsrumsdelen mot köket. Samma vägg som på bilden ovan, dvs. diskbänk och spis. Den lilla väggen som sticker in från vänster är baksidan till kyl och frys i side-by-side.

Badrummet med stora kakelplattor i vitt och mörkgrått klinkersgolv. På just denna plats ska tvättmaskin och torktumlare stå med bänkskiva över och väggskåp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar