måndag 27 december 2010

Tröttmössor och skyddshjälm

Idag fick jag sovmorgon, låg kvar i sängen till strax efter 9. Kanske inte låter som så mycket sovmorgon, men jämfört med att gå upp klockan 6 så var det värsta lyxen. När jag kom upp möttes jag av detta....
...så mycket för det "shiniga vardagsrummet". Oscar hade mycket riktigt släpat ut sina leksaker och det var till och med hela leksakslådor och mattan från hans rum. Suck!

Jag fattar verkligen inte hur det kan vara så olika med hans sömn. Natten till söndag sov han från strax innan klockan 20 på kvällen till ungefär 8 på söndag morgon. 12 timmar, utan att vakna och utan att kissa. Så då tänkte vi ju (dumma som vi är!) att det borde bli en bra natt även natten efter. Tji fick vi...Han somnade visserligen vid halv 8 men vaknade vid 23-tiden och grät och gnällde efter mer välling. Hade svårt att somna om men tillslut så somnade han igen i sin säng. Men imorse hade han vaknat vid halv 7! Inget logiskt mönster alls med andra ord. Så ikväll går vi och lägger oss tidigt, jag och Tobbe. Vi känner oss båda lite lätt urlakade av att aldrig få sova ut eller känna oss utvilade, så då får vi helt enkelt passa på att lägga oss tidigt och sova när barnen gör det.
Vi hoppas på att få sova ett bra tag utan att bli väckta. Det är dock helt okej att väcka mig om man vill ringa och berätta att jag har blivit eller håller på att bli moster igen. Det är undantagstillstånd på sådana samtal!

Det kan gå vilt till här hemma, kanske lika bra att bära hjälm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar