lördag 11 december 2010

Loja lördag

Båda barnen sover för kvällen och Tobbe ska ut och springa. Själv har jag parkerat mig i soffan och lagt fram saffransbullar från frysen. Lördagsgodiset är redan uppätet gemensamt av mig, Oscar och Tobbe.
Igår hade vi besök av Maria och Robban som kom för att äta middag och kolla Idolfinalen. Vi skulle äta tacos men hade även fiskbullar i rester från i torsdags. Jag frågade Oscar vad han ville ha, och han svarade fiskbullar. Otippat fast ändå inte, vet ju att han verkligen gillar det. Det är en av de få maträtterna som han äter riktigt bra av när det serveras här hemma.
Lördagen har varit lugn och skön med lite häng i Sjöstaden. Oscar och Alicia åkte pulka och efter det blev det lunch på Max samt fikahäng. Oscar vill gärna ha en "nowracer", som han säger. Får se om vi hittar någon, men en ny pulka MÅSTE vi köpa. Snöret till den han har nu är tunt som tandtråd samt har lite sprickor. Eftersom att jag kör/drar honom i pulkan till och från dagis så är jag verkligen angelägen om detta. Vill inte stå mitt i backen en morgon med trasig pulka och en tjurig unge som vägrar gå.
Nu väntar snart sista avsnittet av "Så mycket bättre". Det trevligaste TV-programmet på länge. Just ordet "trevligt" passar så bra in när man ska beskriva detta program, även om det får en att låta som 50+.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar