tisdag 7 december 2010

Fortsatta framsteg

Idag har vi varit på banken och rekat lite inför kommande lägenhetsköp och inför kommande pension. Agnes började med att sova sig igenom första halvan av mötet, för att sedan gallskrika den resterande tiden. Och då menar jag verkligen gallskrika. Så att ögonen blev alldeles rödgråtna och ansiktet var rödflammigt av ansträngningen.
Efter banken väntade lunch och shopping med Johanna och Greta i Liljeholmen. Det blev några julklappar till Oscar och strumpbyxor till Agnes. Det är mitt nya favoritplagg att ha på henne. Använder det under byxorna och det är så skönt att slippa strumpor som hasar av hela tiden.
När jag hämtade Oscar på dagis var det dags för utvecklingssamtal. Tycker verkligen inte att de utvecklingssamtal som vi har haft har varit något bra. Visst är "fröken" trevlig och så men det känns mer som ett allmänt samtal än ett utvecklingssamtal.
Väl hemma tittade Oscar på Toy Story klipp på Youtube och Agnes övade lite mer på att rulla. Idag lyckades hon även vända sig från rygg till mage, så det är väl bara en tidsfråga innan jag hittar henne inrullad under matbordet eller liknande.

Lilla Greta i profil.

Rund och go. Tobbe kallar henne för "bollan" och jag återanvänder "rundis".


Johanna och Greta fikar på Waynes. "Ser ut som en liten Noel-docka", var Tobbes kommentar när han fick se bilden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar