söndag 26 december 2010

Snön ligger vit på taken, endast Agnes (och mamma) är vakna

Här är vi vakna sedan snart två timmar tillbaka....gäääsp! Eller rättare sagt, Agnes vaknade vid 6-tiden som vanligt och jag gick upp med henne. Tobbe och Oscar sover fortfarande. Och att Oscar sover än är lite ovanligt. Speciellt då Agnes ligger här precis utanför hans rum och tränar sin röst. Hon skriker inte, men låter en hel del. Men nu hörde jag en liten pojkröst som ropar "mamma".


Mitt sällskap denna tidiga söndagmorgon.

Idag blir det nog snowracepremiär för Oscar. Han har fått låna Sagas snowracer och är riktigt sugen på att åka. Jag och Agnes ska ta oss en titt på rean. Vi ska möta upp Anna-Vera i Globen, och jag hoppas det inte är alltför mycket folk då jag hatar att trängas. Senare i eftermiddag kommer Stina och Stefan på fika. Jag gjorde ett nytt lass med lussebullar igår. Kommer nog ha svårt att göra vanliga lussebullar igen nu när vi har vant oss vid dessa saftiga med mandelmassa, smör och vaniljsocker i.

Får se om det föds någon kusin idag. Skulle ju vara häftigt om Anna-Vera lyckas pricka in BF-dagen. Fast med tanke på hur det gick senast (BF + 13) så känns det inte jättetroligt, men man vet aldrig. Hoppas hon tar det i eftermiddag isåfall så att jag får sällskap på rean. Tror dock att hon själv hellre föder barn än att gå till Globen med mig!

1 kommentar: