tisdag 14 december 2010

Ojsan!

Det gick visst inte så bra att koka napphållarna tillsammans med napparna. Tänkte vara duktig och koka napparna för att fräscha upp lite, ska väl göras regelbundet egentligen. Fast Agnes använder bara en napp de andra bara ligger och skräpar. Jag vet inte ens hur länge man kan ha en och samma napp? Det är ju inte så att hon gnager sönder eller sliter ut napparna än. Den här napphållaren blir riktigt sunkig, värre än nappen. Blöt av dregel och så hänger den med överallt. Men som relativt nybliven nappmamma visste (tänkte) jag inte att de skulle förstöras vid kokning. Nu i efterhand är det ganska självklart...Delen som nappen ska sitta i smälte. Så bra att jag "passade på" att vara effektiv och koka de båda vi hade samtidigt. Får shoppa ny imorgon. Ska väl ta mig en titt på nya flaskor och skedar till Agnes då hon fyller "smakportion" imorgon. Hon kanske vill börja med att smaka gröt?


Inte så lyckat...

Imorgon eftermiddag ska vi titta på nya lägenheten. Eller åtminstone stommen till vad som komma skall. Känns fortfarande overkligt att vi köpt något som inte ens finns än. Trots att X antal kronor redan betalats. Dessutom har vi nu fått inflyttningsdatum och hisstid. Så den 29 april mellan 12-15 är alla frivilliga sååå välkomna att hjälpa oss. Och, ja. Det ÄR en fredag men jag får väl helt enkelt hoppas att alla mammalediga som jag känner kan hjälpa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar