söndag 26 december 2010

Shining vardagsrum

Tänk att en liten sak kan bidra till så mycket...
...och då pratar jag inte om några stora, världsomvälvande händelser utan storstädning av vardagsrummet. Det började med att jag inte hittade fjärrkontrollen till TV:n. Tobbe lokaliserade sedan den under soffan, tillsammans med MYCKET damm och ett par leksaker. Och nu sitter jag här i ett nystädat vardagsrum som har blivit dammsuget, torkat och moppat såväl bakom och under, som på möblerna. Helt fantasktisk känsla. Tror att detta var den bästa julklappen som Tobbe hade kunnat ge mig, ett städryck! Jag får passa på att njuta tills imorgonbitti då Oscar släpar ut sina leksaker hit igen. På något sätt känns det som att den här rena, oförstörda känslan kommer att försvinna då.
Och ja, jag vet att jag är lite halvstörd!

Tobbe upptäckte en mindre liten utväxt på framsidan av kroppen, som en stor knöl i form av en "mini-me".

Såhär bär vi runt på våra barn, oavsett ålder. Det kallas väl Attachment Parenting!


1 kommentar:

  1. Ser att pepparkakshuset fortfarande står kvar. Nu är det väl snart dags att ta fram hammaren. :-)

    SvaraRadera