fredag 3 december 2010

Polare med polarn

Idag har vi hängt lite i Globen och ätit lunch med Anna-Vera. När jag är där så går jag oftast in på Polarn o Pyret och tittar lite. Jag gillar Polarn för att de har fina kläder, bra kvalitet och om man (mot förmodan) skulle behöva reklamera något så är de outstanding. De har också bra service och trevlig personal. Det är inte utan att man har blivit lite "tjenis" med några av de som jobbar på Polarn i Globen. Speciellt en tjej har det visat sig. Då jag bara hade Oscar och kom in utan honom så kunde hon fråga "har du köpt... till honom?". Med det menar jag att hon faktisk kom ihåg att jag hade en son.
När Agnes var nyfödd och jag och Tobbe skulle byta ett par kläder där så pratade jag och den här tjejen lite och jag berättade bland annat att Agnes hade skena för höfterna. När vi gick därifrån trodde Tobbe att det var en kompis, någon som jag kände, som jag hade pratat med. Ungefär 2 månader senare kom jag in i butiken, med Agnes väl nerpackad i vagnen, och samma tjej frågar då "har hon blivit av med skenan än?". Vilket minne...
Idag lämnade Anna-Vera tillbaks en mössa på Polarn men jag handlade inget. Anna-Vera fick skriva på ett kvitto och då såg tjejen som jobbade att hon hade ett dubbelnamn. Då sa hon något i stil med "Men vad roligt, ni har ju båda två dubbelnamn!". Ehhh?? Jag har aldrig sagt vad jag heter och de har kortläsare där man själv drar sitt VISA-kort. Hon måste ha sett mitt namn någon gång förut, vet inte hur, och kommit ihåg att det var ett dubbelnamn.

Anna-Vera verkar också vara ett känt ansikte. Hon gick förbi en restaurang i Globen på avstånd och någon vinkar och ropar "hej hej". Det visade sig vara den här tjejen som jobbar på Polarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar